Wyszukiwarka
Konsultacje społeczne - regulaminu utrzymania czystości i porządku
Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniem Burmistrza Wyrzyska w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektu uchwały Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wyrzysk.
ZARZĄDZENIE Nr 0050.144.2020 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 3 lipca 2020 roku
w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektu uchwały Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wyrzysk
Umów wizytę w urzędzie skarbowym
Umów wizytę w urzędzie skarbowym, nowe zasady obsługi bezpośredniej
-
Od 20 lipca cztery urzędy skarbowe w woj. wielkopolskiego wprowadzają nowy model obsługi bezpośredniej podatników.
-
Sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie można załatwić wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu planowanej wizyty.
-
Zmiany zostają wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa oraz komfortu podczas załatwiania spraw.
Nowy model obsługi od 20 lipca wchodzi pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa tj. Urzędzie Skarbowym w Koninie, Urzędzie Skarbowym w Lesznie, Urzędzie Skarbowym w Pile i Urzędzie Skarbowym we Wrześni. Rezerwować wizyty będzie można od 6 lipca. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy skorzystać z usługi „Wizyta w urzędzie skarbowym – umów" na stronie www.wielkopolskie.kas.gov.pl lub na stronach poszczególnych urzędów skarbowych korzystając z zakładki „Jak załatwić sprawę w urzędzie".
Na wizytę można umówić się także telefonicznie pod numerami telefonów wskazanymi w tej zakładce lub podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie „Rezerwacja wizyty" zlokalizowanym blisko wejścia.
- Liczymy, że nowa możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw. Umawiając wizytę możemy skorzystać z kart usług, dzięki którym będziemy wiedzieli jakie dokumenty ze sobą zabrać. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, chcemy uniknąć kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi podatników.
Od sierpnia wielkopolska KAS planuje rozszerzenie nowych zasad obsługi na wszystkie urzędy skarbowe w województwie.
Oczywiście nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęcamy w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce Kontakt.
- Do urzędu umawiajmy się jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów.
Wznowienie działalności punktów nieodpłatnej pomocy prawnej
6 tys. wniosków o dodatek solidarnościowy w Wielkopolsce
Do wielkopolskich placówek ZUS wpłynęło już 6 tys. wniosków o dodatek solidarnościowy. O tę pomoc mogą wnioskować osoby, które po 15 marca 2020 r. straciły pracę lub ich umowa wygasła z powodu COVID-19.
O nowe świadczenie mogą starać się osoby, z którymi po 15 marca 2020 r. pracodawca rozwiązał umowę o pracę za wypowiedzeniem lub ich umowa o pracę na czas określony wygasła po tym terminie. Warunkiem otrzymania dodatku solidarnościowego jest też podleganie ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę przez łączny okres co najmniej 60 dni w 2020 r.
Wielkopolanie są zainteresowani pomocą w formie dodatku solidarnościowego. Do Oddziału ZUS w Ostrowie Wielkopolskim wpłynęło już 1846 wniosków, do II Oddziału ZUS w Poznaniu - 1842 wnioski, do I Oddziału ZUS w Poznaniu – 1718 wniosków, a do Oddziału ZUS w Pile – 546 – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Dodatek solidarnościowy wynosi 1400 zł miesięcznie i przysługuje od 1 czerwca do 31 sierpnia 2020 r. Można go otrzymać najwcześniej za miesiąc, w którym dana osoba złożyła wniosek. Za osobę pobierającą dodatek solidarnościowy, ZUS opłaca od kwoty tego dodatku, składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe, a także zdrowotne. Jednak składki te nie pomniejszają wypłaty, ponieważ są finansowane z budżetu państwa.
Świadczenie przysługuje również bezrobotnym już zarejestrowanym w urzędzie pracy. W takiej sytuacji, urząd pracy zawiesi dotychczas wypłacany zasiłek dla bezrobotnych lub stypendium wypłacane na szkolenia oraz podnoszenie kwalifikacji. Ponadto, za okres wypłaty dodatku solidarnościowego, nie przysługuje prawo do zasiłku chorobowego lub świadczenia rehabilitacyjnego. Dlatego, osoba niezdolna do pracy z powodu choroby, powinna wystąpić o świadczenie, które jest dla niej bardziej korzystne finansowo.
Termin składania wniosków o dodatek solidarnościowy upływa 31 sierpnia 2020 r. Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie przez portal Platforma Usług Elektronicznych ZUS (wniosek EDS). Dokument musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym, podpisem osobistym (e-dowód) lub profilem PUE.
Informacja o przyznaniu prawa do dodatku solidarnościowego lub decyzja o odmowie będą dostępne również na portalu PUE ZUS. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, dodatek solidarnościowy trafi na wskazany we wniosku rachunek bankowy.
Więcej szczegółów dotyczących tej formy wsparcia i informacje na temat sposobu jej uzyskania znajdują się na stronie www.zus.pl.
„Zadaj pytanie ekspertowi ARiMR podczas szkolenia on-line „DOTACJE DLA ROLNICTWA”
Już w najbliższą środę 8 lipca 2020 roku o godz. 12:00 zapraszamy na spotkanie online pt. „Krajowy webinar DOTACJE DLA ROLNICTWA”. Szkolenie on-line skierowane jest do rolników i innych zainteresowanych programami pomocowymi, które realizuje i obsługuje ARiMR. Tematy, które zostaną poruszone podczas webinarium to przede wszystkim projekty inwestycyjne i premiowe:
- Modernizacja gospodarstw rolnych (OBSZAR D, NAWADNIANIE);
- Restrukturyzacja małych gospodarstw;
- Premie dla młodych rolników;
- Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
Szkolenie będzie transmitowane na żywo wraz z możliwością prowadzenia czatu oraz udzielania odpowiedzi na zdawane pytania przez ekspertów ARiMR i Wody Polskie.
Projekt realizowany jest we współpracy ARiMR i Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju i Wsparcia Przedsiębiorstw. Patronat nad wydarzeniem objęły: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Wody Polskie oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Szkolenie będzie prowadzone przy udziale prezesa ARiMR, dyrektora Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR, dyrektorów departamentów merytorycznych Centrali oraz przy obecności współorganizatorów.
Link aktywacyjny do szkolenia: https://zoom.us/meeting/register/tJ0pduGtqTMvH9Jfq1BNIB_26qaGeOgb34bZ
Po naciśnięciu linku do szkolenia, bądź skopiowaniu go do dowolnej przeglądarki uczestnik zostanie przekierowany do szkolenia w aplikacji ZOOM, które będzie aktywne dopiero w dniu szkolenia.
Ponadto informujemy, że w webinarze mogą wziąć udział:
- osoby, które już posiadają konto w aplikacji ZOOM
- osoby, które nie posiadają konta i nie chcą go utworzyć.
425 mln zł na postojowe z ZUS w Wielkopolsce
Oddziały ZUS w Wielkopolsce wypłaciły prawie 216 tys. świadczeń postojowych na kwotę ponad 425 mln zł. W całym kraju postojowe trafiło do 2,1 mln osób w wysokości 4,1 mld zł.
Zgodnie z przepisami do świadczenia postojowego uprawnieni są przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed 1 kwietnia. Aby otrzymać pomoc, należy spełnić kilka warunków (np. na wniosku składanym w czerwcu, przychód w maju powinien być niższy o 15 proc. od przychodu w kwietniu).
Świadczenie postojowe może być wypłacane nie więcej niż trzy razy. Warunkiem jest oświadczenie przedsiębiorcy lub zleceniobiorcy, że sytuacja materialna wykazana we wcześniejszym wniosku się nie poprawiła. Ocenia to sam wnioskodawca.
O świadczenie postojowe mogą ubiegać się także osoby pracujące na podstawie umów cywilnoprawnych. Warunkiem uzyskania pomocy jest, aby przychód w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku, nie przekraczał 300 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, a zawarcie umowy musiało nastąpić przed 1 kwietnia br.
W związku ze zmianami, które wprowadziła tarcza antykryzysowa 4.0, od 24 czerwca br. wnioski, między innymi o świadczenie postojowe, można przesyłać do ZUS, wyłącznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS – przypomina Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce - W ostatnich miesiącach znacznie wzrosła liczba osób korzystających z PUE. Takich profili jest już prawie 4,4 mln. Dzięki Platformie załatwimy większość spraw z ZUS, bez wychodzenia z domu.
Oddział |
Liczba |
Kwota |
Ostrów Wlkp. |
57 956 |
114 978 643 |
Piła |
20 448 |
40 556 037 |
Poznań II |
63 982 |
126 665 657 |
Poznań I |
73 420 |
142 972 540 |
Suma |
215 806 |
425 172 877 |
1 września 2020 r. w całej Polsce rozpocznie się Powszechny Spis Rolny, którym objęte są gospodarstwa rolne
1 września 2020 r. w całej Polsce rozpocznie się Powszechny Spis Rolny, którym objęte są gospodarstwa rolne rolników indywidualnych, a także te użytkowane przez osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej.
Jak można wziąć udział w spisie?
Podstawową formą udziału w badaniu jest samospis przez Internet, czyli udzielanie odpowiedzi na pytania poprzez aplikację internetową dostępną pod adresem: https://spisrolny.gov.pl. Aplikacja jest dostosowana do różnych typów urządzeń, w tym także do tabletów i telefonów komórkowych. Dla użytkowników gospodarstw rolnych, którzy nie posiadają dostępu do Internetu, urzędy gmin zorganizują punkty do samospisu, zapewniając w nich także wsparcie ze strony pracowników urzędu.
Przewidziane są również dwie inne formy udziału w spisie: wywiad, który przeprowadzi rachmistrz telefoniczny (zada takie same pytania, jakie są w formularzu elektronicznym) oraz wywiad bezpośredni z udziałem rachmistrza terenowego (jeśli sytuacja epidemiczna w kraju sprawi, że kontakt osobisty będzie bezpieczny). Wszystkie formy gwarantują taki sam - wysoki - poziom bezpieczeństwa i poufności zebranych danych.
Można również zadzwonić na infolinię pod numerem 22 279 99 99 (wew. 1) i wybrać opcję połączenia z rachmistrzem, który przeprowadzi spis telefonicznie.
Udział w badaniu, zgodnie z ustawą z 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r., jest obowiązkowy!
Na jakie pytania trzeba będzie odpowiedzieć?
W spisie rolnym będą zbierane dane, dotyczące m.in.: osoby kierującej gospodarstwem rolnym, położenia gospodarstwa na obszarach o ograniczeniach naturalnych, osobowości prawnej, typu własności użytków rolnych, produkcji ekologicznej, rodzaju użytkowanych gruntów, powierzchni zasiewów według upraw, powierzchni nawadnianej, zużycia nawozów mineralnych i organicznych, liczebności i struktury stada zwierząt gospodarskich, rodzaju budynków gospodarskich oraz liczby
i rodzaju maszyn czy urządzeń rolniczych, a także wkładu pracy w gospodarstwo rolne użytkownika, członków jego gospodarstwa domowego oraz pracowników najemnych.
Co ważne w badaniu zbierane są dane według stanu na dzień 1 czerwca 2020 r., nie w dniu dokonywania czynności spisowych.
Po co zbierane są dane?
Dane w Powszechnym Spisie Rolnym zbierane są na potrzeby Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej, w tym podziału środków unijnych. Komisja Europejska rekomenduje przeprowadzanie spisów co dziesięć lat w roku kończącym się na „0”, dlatego możliwe będzie dokonanie porównań międzynarodowych. Zebranie informacji o gospodarstwach rolnych i związanych z nimi gospodarstwach domowych, jest niezbędne dla realizacji krajowej, regionalnej lokalnej polityki rolnej i społecznej na wsi. To jedyne badanie rolne, które pozwala na udostępnianie informacji i analizy na poziomie gminy. Informacje zebrane w spisie pokażą kierunek i nasilenie zamian, jakie zaszły w rolnictwie na przestrzeni lat 2010-2020. Posłużą także do wykonania zobowiązań Polski w zakresie dostarczenia informacji dla potrzeb innych niż EUROSTAT organizacji międzynarodowych (m.in. FAO, OECD).
Czy potrzebne będą jakieś dokumenty?
Aplikacja spisowa nie przewiduje załączania żadnych dokumentów: dowodu osobistego, zaświadczenia o wpisie do rejestru REGON, aktu własności itp. Nie trzeba też okazywać żadnych dokumentów rachmistrzowi terenowemu.
Kto będzie miał dostęp do danych?
Zarówno dane przekazywane poprzez aplikację on-line, jak i za pośrednictwem
rachmistrza - telefonicznie, natychmiast przesyłane są na serwery Głównego Urzędu Statystycznego. Dostęp do nich będą mieli wyłącznie pracownicy statystyki publicznej, którzy przed podjęciem pracy składają ślubowanie: „Przyrzekam, że będę wykonywać swoje prace na rzecz statystyki publicznej
z całą rzetelnością, zgodnie z etyką zawodową statystyka, a poznane w czasie ich wykonywania dane jednostkowe zachowam w tajemnicy wobec osób trzecich.”. Takie samo przyrzeczenie składają rachmistrze spisowi. Za naruszenie tajemnicy statystycznej, czyli udostępnienie danych zebranych od respondentów, grozi kara pozbawienia wolności do lat 3.
Urzędy gmin, podobnie jak wszyscy inni użytkownicy danych statystycznych (w tym organy administracji rządowej, samorządowej), otrzymają zagregowane informacje w postaci zestawień dla jednostek administracyjnych (gmin) lub określonych w inny sposób obszarów. Przy czym zostaną one przedstawione w taki sposób i tylko pod takim warunkiem, że niemożliwe będzie dotarcie do danych osobowych.
Użytkownicy gospodarstw rolnych otrzymają w ostatnich dniach sierpnia list Generalnego Komisarza Spisowego zawiadamiający o Powszechnym Spisie Rolnym 2020.
Powszechny Spis Rolny 2020 zakończy się 30 listopada br. Spiszmy się jak na rolników przystało!
Ogłoszenie IV przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości położonej w Osieku nad Notecią
Ogłoszenie IV przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości położonej w Falmierowie
Ogłoszenie wykazu nieruchomości położonej na terenie Miasta Wyrzysk przeznaczonej do sprzedaży
Program "Moja woda"
Ogłoszenia o przetargu na sprzedaż nieruchomości
Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniem Burmistrza Wyrzyska w sprawie ogłoszenia I przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości położonej w Wyciągu.
ZARZĄDZENIE Nr 0050.153.2019 Burmistrza Wyrzyska z dnia 14 lipca 2020 roku w sprawie ogłoszenia I przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości położonej w Wyciągu
Treść zarządzenia - pobierz
Bezpłatne szkolenia
Można zapisać się na jeden z siedmiu modułów:
• „Rodzic w Internecie” – (zawiera m.in. wartościowe gry i treści kulturalne oraz edukacyjne dla dzieci i rodziców; wykorzystanie stron instytucji publicznych; bezpieczne korzystanie z serwisów społecznościowych; uzyskiwanie pomocy online; zasady bezpieczeństwa w Internecie; korzystanie z zasobów cyfrowych; ochrona przed złośliwym oprogramowaniem; wnioski Rodzina 500+ i Karta Dużej Rodziny online)
• „Mój biznes w sieci” – (zawiera m.in. Wyszukiwanie dostawców, ofert, sprawdzanie wiarygodności potencjalnego partnera biznesowego; rozpowszechnianie w sieci informacji o swoim biznesie; wykorzystanie materiałów z sieci; prowadzenie rozmów przez Internet; komunikacja elektroniczna z dostawcami i klientami; marketing w Internecie; ochrona przed złośliwym oprogramowaniem; przydatne aplikacje; ePUAP i profil zaufany; rozliczenia podatkowe, deklaracje i składki na ZUS online)
• „Moje finanse i transakcje w sieci” – (zawiera m.in. prawa konsumenta; wyszukiwanie ofert, ocena wiarygodności kontrahenta; bezpieczne zarządzanie prywatnością w sieci; uzyskiwanie pomocy online; zakupy i sprzedaż przez Internet; zarządzanie kontem bankowym online, płatności elektroniczne; rezerwacja podróży online; aplikacje zapewniające bezpieczeństwo w sieci; ePUAP i profil zaufany; deklaracje podatkowe online)
• „Działam w sieciach społecznościowych” – (zawiera m.in. wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań; prowadzenie rozmów przez Internet; bezpieczne korzystanie z serwisów społecznościowych; Facebook, YouTube, Twitter, Instagram; tworzenie i prowadzenie bloga; rezerwacja podróży online; ePUAP i profil zaufany; ochrona przed złośliwym oprogramowaniem; promowanie wydarzeń w sieciach społecznościowych)
• „Tworzę własną stronę internetową, blog” – (zawiera m.in. rozpowszechnianie w sieci informacji o swojej stronie; wyszukiwanie treści związanych z rozwojem zainteresowań; uzyskiwanie pomocy online; komunikacja z odbiorcami strony; hosting strony i rejestracja domeny; korzystanie z analityki internetowej; reklama w Internecie; Facebook, YouTube, Twitter, Instagram; prawo autorskie, plagiat, prawo cytatu; ePUAP i profil zaufany)
• „Rolnik w sieci” – (zawiera m.in. pozyskiwanie informacji w sieci; komunikacja elektroniczna; uzyskiwanie pomocy online; zakupy i sprzedaż przez Internet; licencje i patenty związane z uprawą i ochroną roślin; zarządzanie kontem bankowym online; sprawdzanie prognoz pogody w Internecie; ochrona przed oszustwami w Internecie; ochrona przed złośliwym oprogramowaniem; ePUAP i profil zaufany; aplikacje mobilne dla rolników; rozliczenia podatkowe online; portale wspierające działalność rolniczą) • – (zawiera m.in. wirtualne galerie muzealne; wyszukiwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych; prowadzenie rozmów przez Internet; uzyskiwanie pomocy online; ePUAP i profil zaufany; Facebook, YouTube, Twitter, Instagram; korzystanie z map w Internecie; korzystanie z e-booków i audiobooków; rezerwacja biletów online; zakup oprogramowania w sieci; przydatne aplikacje; treści kulturalne w Internecie)
Serdecznie zapraszamy!!!
Informacja o jakości wody w kąpieliskach
Konsultacje społeczne
Zapraszamy do zapoznania się z zarządzeniami Burmistrza Wyrzyska w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektów uchwał Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie nadania nazw dróg wewnętrznych w Wyrzysku:
ZARZĄDZENIE NR 0050.160.2020 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 21 lipca 2020 roku
w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektu uchwały Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie nadania nazwy "ulica Cedrowa" drodze wewnętrznej w Wyrzysku
ZARZĄDZENIE NR 0050.159.2020 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 21 lipca 2020 roku
w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie projektu uchwały Rady Miejskiej w Wyrzysku w sprawie nadania nazwy "ulica Topolowa" drodze wewnętrznej w Wyrzysku
Wnioski o dodatek solidarnościowy do końca sierpnia
Wnioski o dodatek solidarnościowy do końca sierpnia
Ponad 10,1 milionów złotych otrzymali dotąd mieszkańcy Wielkopolski w ramach dodatku solidarnościowego. Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku o dodatek, a spełniają kryteria do jego przyznania, mają na to czas tylko w lipcu i sierpniu. Termin składania wniosków o dodatek solidarnościowy upływa 31 sierpnia 2020 r.
Wśród pracowników, którzy stracili pracę i wnioskują o dodatek solidarnościowy przeważają kobiety
i stanowią ok. 59 proc. Jeśli chodzi o podział wiekowy to ponad 1/3 wniosków pochodzi od osób
w przedziale wiekowym 26-35 lat. W województwie wielkopolskim do tej pory z pomocy skorzystało blisko
7,7 tys. osób na kwotę przekraczającą 10,1 milionów złotych. Dodatek wypłacamy w expressowym tempie - informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Warunki, które trzeba spełnić
Przypomnijmy, że o dodatek solidarnościowy mogą ubiegać się osoby, które w 2020 r. pracowały łącznie na etacie, co najmniej 60 dni i po 15 marca 2020 r. pracodawca z powodu epidemii koronawirusa rozwiązał z nimi umowę o pracę za wypowiedzeniem lub upłynął okres, na który umowa była zawarta. Dodatek solidarnościowy wynosi 1400 zł miesięcznie i przysługuje od 1 czerwca do 31 sierpnia 2020 r. Wniosek osoba uprawniona składa tylko raz, nawet, jeśli chce otrzymać dodatek za 3 miesiące. Przy czym można go otrzymać najwcześniej za miesiąc, w którym został złożony wniosek. Jeśli wniosek wpłynie do ZUS w sierpniu, to świadczenie będzie przysługiwać już tylko przez 1 miesiąc. – dodaje Krystyna Michałek.
Jednym z warunków przyznania dodatku solidarnościowego jest brak innego tytułu do ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnego w ZUS czy KRUS (z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest się zarejestrowanym
w urzędzie pracy, jako osoba bezrobotna lub pobierająca stypendium bądź zgłoszona do ubezpieczenia zdrowotnego, jako członek rodziny).
Co ważne, świadczenie przysługuje również osobom bezrobotnym już zarejestrowanym w urzędzie pracy. Otrzymanie dodatku solidarnościowego oznacza zawieszenie wypłaty zasiłku dla bezrobotnych oraz stypendium na szkolenia lub podnoszenie kwalifikacji. Jeśli uprawniony pobrał już zasiłek dla bezrobotnych, to dodatek solidarnościowy ZUS wypłaci za ten miesiąc pomniejszony o wypłaconą kwotę zasiłku. Osoba uprawniona do dodatku solidarnościowego, która posiada status bezrobotnego, jest zobowiązana niezwłocznie poinformować urząd pracy o przyznaniu tego dodatku.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem portalu Platforma Usług Elektronicznych ZUS i jest to wniosek o symbolu EDS. Dokument można podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub profilem PUE. Informacja o przyznaniu prawa do dodatku solidarnościowego lub decyzja o odmowie będzie dostępne na PUE ZUS.
Warto wiedzieć
W czasie pobierania dodatku solidarnościowego podlegamy ubezpieczeniom emerytalnemu
i rentowemu oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu. Płatnikiem składek na te ubezpieczenia jest ZUS. Za okres wypłaty dodatku solidarnościowego nie przysługuje prawo do zasiłku chorobowego lub świadczenia rehabilitacyjnego. Dlatego, osoba niezdolna do pracy z powodu choroby powinna wystąpić o świadczenie, które jest dla niej bardziej korzystne finansowo. Z dodatku solidarnościowego komornik nie będzie mógł dokonać żadnych potrąceń - wylicza rzeczniczka.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Na wizytę w ZUS możesz umówić się przez internet
Od 23 lipca br. znowu można elektronicznie zarezerwować wizytę w naszych placówkach przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Na PUE ZUS można zarezerwować wizytę w dowolnie wybranej placówce i wybrać dogodny dla siebie dzień i godzinę planowanej wizyty. Wystarczy na swoim profilu PUE w „Panelu Ogólnym” wybrać zakładkę „Wizyty”, a następnie „Rezerwacja wizyty”.- informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Nasze placówki przyjmują klientów od wtorku do piątku w godzinach 8:00–15:00, a w poniedziałki w godzinach 8:00–18:00.
Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu, mogą go założyć w każdej chwili m.in. przez bankowość elektroniczną, profil zaufany, czy tradycyjnie, podczas wizyty w placówce ZUS.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Ruszyła infolinia Polskiego Bonu Turystycznego
Ruszyła infolinia Polskiego Bonu Turystycznego
W piątek, 24 lipca o 8:00 rano uruchomiliśmy specjalną całodobową infolinię. Pod numerem telefonu 22 11 22 111 można uzyskać informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Zainteresowanie bonem turystycznym jest bardzo duże. W ciągu pierwszych czterech godzin od uruchomienia infolinii, konsultanci odebrali ponad 1000 telefonów.
- Konsultanci specjalnej infolinii udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu – tłumaczy prof. Gertruda Uścińska.
Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres bon@zus.pl.
Obsługa bonu będzie odbywać się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby skorzystać
z bonu, należy posiadać profil na PUE ZUS. Można go założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Obecnie dobiegają końca przygotowania do wdrożenia oprogramowania. Już wkrótce na PUE ZUS,
w roli "Ogólny", w panelu bocznym powstanie osobna zakładka dla podmiotów turystycznych (zostanie udostępniona z 24 na 25 lipca) oraz osób korzystających z bonu (zostanie udostępniona z 31 lipca na 1 sierpnia).
Bon będzie można aktywować na PUE w dowolnym momencie (np. na kilka dni przed planowanymi wakacjami) po podaniu danych kontaktowych (adresu e-mail i numeru telefonu komórkowego).
Przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego, które chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny, będą mogły za pośrednictwem PUE ZUS złożyć oświadczenie, dzięki czemu zostaną wpisane na listę podmiotów turystycznych prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT). POT opublikuje listę zarejestrowanych podmiotów turystycznych, uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu, na stronach internetowych: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.
Aby zapłacić bonem za usługę turystyczną, trzeba będzie podać osobie przyjmującej płatność za usługę hotelarską lub imprezę turystyczną specjalny numer przypisany do bonu, a następnie jednorazowy kod autoryzacyjny.
Instrukcje, jak założyć konto na PUE, można obejrzeć na kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UUzCFpwDVLA.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Duże zainteresowanie bonem turystycznym
Ponad 1,4 tys. przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego zgłosiło się, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS, do programu Polski Bon Turystyczny.
Od piątku (24 lipca) dzwoniąc pod numer telefonu 22 11 22 111 można uzyskać informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego. Ze specjalnej infolinii można korzystać przez całą dobę. Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres bon@zus.pl. - informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
- W ostatnich tygodniach wykonaliśmy ogromną pracę, żeby przygotować się do obsługi bonu. Zainteresowanie świadczeniem jest bardzo duże. Przez pierwsze trzy dni od uruchomienia infolinii zadzwoniło na nią około 6 tys. osób. Chcemy pomóc w dotarciu do szczegółowej informacji - mówi prof. Gertruda Uścińska.
Pod numer infolinii mogą dzwonić zarówno osoby prywatne, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego, jak i podmioty turystyczne, które chcą przystąpić do programu. Konsultanci wyjaśniają wszelkie wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu.
Dzwoniący pytają m.in. o to komu przysługuje bon turystyczny, co trzeba zrobić żeby go otrzymać, jak założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, do kiedy bon jest ważny.
Realizacja tego świadczenia odbywa się przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. W sobotę na PUE ZUS ruszyła rejestracja podmiotów turystycznych do programu Polski Bon Turystyczny.
- W poniedziałek po godzinie dziesiątej ponad 1400 przedsiębiorców i organizacji pożytku publicznego wypełniło oświadczenie i przystąpiło do programu Polski Bon Turystyczny. Przypominam, że rejestracja do programu będzie ciągła i można do niego dołączyć także w kolejnych miesiącach. Pierwsza lista podmiotów zostanie opublikowana na stronie bonturystyczny.gov.pl 1 sierpnia – powiedział prezes POT Robert Andrzejczyk. Tego dnia bony aktywować będą mogli na platformie PUE ZUS także rodzice dzieci do 18. roku życia.
Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym weszła w życie 18 lipca. Świadczenie w formie bonu turystycznego będzie przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500 plus. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i 500 plus im się nie należy. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka
z niepełnosprawnością - dodatkowy bon w wysokości 500 zł.
Za pomocą bonu będzie można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.
Profil na PUE można założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej. Po wejściu na PUE dokonujemy aktywacji i otrzymujemy kod, za pomocą którego płacimy pomiotowi turystycznemu. Kiedy dokonamy płatności bonem, otrzymamy potwierdzenie tej płatności SMS-em - przypomniała prezes ZUS.
Lista zarejestrowanych podmiotów będzie udostępniana na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej. POT ma też ustalać prawo do bonu na podstawie danych z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
i sprawdzać uprawnienia podmiotów turystycznych.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Dobrze się czuję, gdy o bezpieczeństwie rymuję!
Kasa Rolniczego ubezpieczenia Społecznego ogłasza pierwszą edycję konkursu dla dzieci rolników na rymowankę o bezpieczeństwie w gospodarstwie rolnym.
W konkursie mogą wziąć udział dzieci w wieku 11-14 lat, których przynajmniej jeden rodzic/opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do Konkursu.
Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (min. 5, max. kilkanaście wersów), promującej prawidłowe nawyki i zachowania dzieci związane z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego, a także popularyzującej Wykaz czynności szczególnie niebezpiecznych, związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie należy powierzać dzieciom poniżej 16 lat.
Więcej informacji pod adresem:
https://www.krus.gov.pl/aktualnosci/dokument/artykul/dobrze-sie-czuje-gdy-o-bezpieczenstwie-rymuje/
Do sanatorium znów możesz pojechać z ZUS
Od 4 sierpnia Zakład Ubezpieczeń Społecznych wznawia kierowanie ubezpieczonych na rehabilitację leczniczą w ramach prewencji rentowej. Warunkiem rozpoczęcia rehabilitacji leczniczej w ośrodku rehabilitacyjnym w systemie stacjonarnym przez osoby uprawnione jest negatywny wynik testu w kierunku koronawirusa.
Nie tylko Narodowy Fundusz Zdrowia wysyła pacjentów do miejscowości uzdrowiskowych – od 1996 roku, zajmuje się tym również Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Z rehabilitacji leczniczej mogą skorzystać osoby ubezpieczone w ZUS, które np. uprawnione są do zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, pobierające rentę okresową z tytułu niezdolności do pracy i rokujące jednocześnie na odzyskanie zdolności do pracy po rehabilitacji.
Z uwagi na COVID-19 wyjazdy do ośrodków sanatoryjnych były wstrzymane od 14 marca. Od 4 sierpnia ZUS wznawia kierowanie na rehabilitację leczniczą. W pierwszej kolejności kierowane będą osoby, które muszą wyjechać na rehabilitację najwcześniej z uwagi na kończące się świadczenie, a także te, które dojechały na rehabilitację po 13 marca i miały skrócony lub przerwany turnus. Osoby, które były na turnusie powyżej 14 dni mogą ponownie złożyć wniosek o rehabilitację. Pozostałe osoby będę kierowane według daty orzeczenia. – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Osoby, które są skierowane na rehabilitację w systemie stacjonarnym, czyli na całodobowy pobyt w ośrodku otrzymają z ZUS zawiadomienie o skierowaniu na rehabilitację leczniczą wraz z ulotką. Po otrzymaniu zawiadomienia należy skontaktować się z ośrodkiem i podać swój aktualny numer telefonu. Ośrodek rehabilitacyjny będzie kontaktował się z każdym ubezpieczonym, aby poinformować o wystawionym skierowaniu na test w kierunku SARS-CoV-2 i o jego wyniku. Warunkiem przyjęcia na rehabilitację do sanatorium jest negatywny wynik testu. Test jest bezpłatny, a trzeba go wykonać nie wcześniej niż 6 dni przed rozpoczęciem turnusu. Aktualną listę punktów pobrań można znaleźć na stronie internetowej: www.pacjent.gov.pl/punkty-pobran. Należy pamiętać o tym, by na rehabilitację zabrać ze sobą środki ochrony osobistej (rękawiczki, maseczki lub przyłbice).- dodaje rzeczniczka.
Osoby skierowane na rehabilitację w systemie ambulatoryjnym, czyli takie, które dojeżdżają na nią codziennie w wyznaczonych godzinach, nie wykonują testu w kierunku koronawirusa.
Ważne
W sytuacji, kiedy nie możemy jechać na rehabilitację należy poinformować o tym swój Oddział ZUS.
Natomiast osoby na kwarantannie albo w izolacji lub przebywające z taką z osobą w warunkach domowych nie mogą zgłosić się do ośrodka.
Krystyna Michałek
Rzecznik Regionalny ZUS
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Zapraszamy na Światowy Dzień Wody w Potrzanowie (nad Jeziorem Włókna)
Zapraszamy na Światowy Dzień Wody w Potrzanowie (nad Jeziorem Włókna)???? - 1.08.2020, start godz. 15.00. Szczegóły na plakacie.
Zapraszamy na Dzień Ziemi w Margoninie
Zapraszamy na Dzień Ziemi w Margoninie ???? - 2.08.2020, start godz. 13.00. Szczegóły na plakacie.
Ułatwienie dostępu
Kalendarium
Dane kontaktowe
Urząd Miejski w Wyrzysku
ul. Bydgoska 29
89-300 Wyrzysk
Godziny urzędowania
Poniedziałek: 7.30 - 16.30
Wtorek-Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek-Piątek: 7.30 - 15.00