Wyszukiwarka
Informacja o zimowym utrzymaniu dróg
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zimowego utrzymania dróg poszczególnych kategorii.
Gospodarowanie odpadami - informacja o numerze konta
Wykazy nieruchomości przeznaczonych do najmu
Zapraszamy do zapoznania się z wykazami nieruchomości przeznaczonych do najmu:
- ZARZĄDZENIE NR.0050.2.2021 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 05 stycznia 2021 roku
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do najmu - ZARZĄDZENIE NR.0050.1.2021 BURMISTRZA WYRZYSKA z dnia 05 stycznia 2021 roku
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Gminy Wyrzysk przeznaczonych do najmu
Dobre praktyki Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka 7 Ryb
Kampania informacyjna „5 lat LSR” –
dobre praktyki Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb”
Zapraszamy do zapoznania się z przedsięwzięciami realizowanymi przez Stowarzyszenie
LGR „7 Ryb” w ramach Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze 2014-2020 za pośrednictwem Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb”.
DOBRE PRAKTYKI STOWARZYSZENIA LOKALNA GRUPA RYBACKA „7 RYB”
Dobre praktyki beneficjentów PO Rybactwo i Morze
Kampania informacyjna „5 lat LSR” –
dobre praktyki beneficjentów PO Rybactwo i Morze
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb” zaprasza do zapoznania się z projektami realizowanymi i rozliczonymi przez beneficjentów Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze 2014-2020 za pośrednictwem Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka „7 Ryb”.
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do najmu
Zachęcamy do zapoznania się z zarządzeniami Dyrektora Jednostki Gospodarki Komunalnej w Wyrzysku w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Wyrzyska przeznaczonych do najmu.
ZARZĄDZENIE Nr 01.2021 Dyrektora Jednostki Gospodarki Komunalnej w Wyrzysku z dnia 12 stycznia 2021 roku w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości położonych na terenie Wyrzyska przeznaczonych do najmu na okres do 3 lat
Treść zarządzenia - pobierz
ZARZĄDZENIE Nr 02.2021 Dyrektor Jednostki Gospodarki Komunalnej w Wyrzysku z dnia 12 stycznia 2021 roku w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości do najmu na okres do 3 lat na terenie Wyrzyska
Treść zarządzenia - pobierz
INFORMACJA
Badania mammograficzne
Partnerstwo dla rozwoju Krajny
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszam mieszkańców gminy Wyrzysk do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej Państwa opinii i potrzeb związanych z miejscem, w którym mieszkacie i pracujecie na co dzień.
Państwa opinie będą dla nas niezwykle ważne, zostaną wykorzystane do przygotowania strategii terytorialnej regionu Krajny i wykazu projektów o charakterze turystycznym, gospodarczym, społecznym, zdrowotnym, infrastrukturalnym, planowanych do realizacji w najbliższych latach.
Aby wypełnić ankietę należy kliknąć poniższy link:
https://zmp-ankiety.pl/ankieta.php?id=vtz0j4jdv7pzj7mcsm78mcvo
Powiat Pilski oraz gminy: Łobżenica, Białośliwie, Wyrzysk, Wysoka, Lipka i Zakrzewo utworzyły „Partnerstwo dla rozwoju Krajny” i pozyskały wsparcie doradcze z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej na przygotowanie strategii ponadlokalnej. Więcej informacji na temat tego projektu mogą Państwo znaleźć w zakładce https://www.wyrzysk.pl/396,partnerstwo-dla-rozwoju-krajny
Badanie ankietowe potrwa do 31.01. 2021 r. Dziękuję za każdą Państwa opinię.
Bogusława Jagodzińska
Burmistrz Wyrzyska
KOMUNIKAT dotyczący organizacji transportu na szczepienia przeciw COVID-19
Na podstawie decyzji Wojewody Wielkopolskiego dotyczącej transportu osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień Gmina Wyrzysk będzie organizować transport dla osób:
- posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami,
- mających trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień).
Osoby spełniające ww. kryteria mogą zgłaszać potrzebę dowozu pod nr tel. 67/286 41 31 w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Wyrzysku.
Zabytek Zadbany - kolejna edycja konkursu
Ruszyła kolejna edycja konkursu "Zabytek Zadbany", organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowy Instytut Dziedzictwa. Jego celem jest promocja właściwej opieki nad zabytkami – prowadzonych wzorowo prac badawczych, konserwatorskich, rewaloryzacyjnych i adaptacyjnych, a także systematycznych działań na rzecz właściwego utrzymania zabytków.
Konkurs ma charakter otwarty i nieodpłatny, adresowany jest do właścicieli, posiadaczy i zarządców obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych. Zgłoszeń obiektów wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych mogą dokonywać ich właściciele, posiadacze i zarządcy, a także Wojewódzcy Konserwatorzy Zabytków lub konserwatorzy samorządowi oraz kierownicy delegatur Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków.
Termin składania zgłoszeń na konkurs upływa 31 stycznia 2021r.
Szczegóły dotyczące procedury konkursowej oraz regulamin dostępne są na stronie internetowej Narodowego Instytutu Dziedzictwa pod adresem:
https://nid.pl/pl/Dla_wlascicieli_i_zarzadcow/Zabytek_zadbany/
Informaja o workach na odpady
Burmistrz Wyrzyska informuje, iż osoby, które nie otrzymały jeszcze worków do segregacji, mogą je pobrać u Sołtysów. Ponadto odbiór worków będzie możliwy w Urzędzie Miejskim w Wyrzysku. Worki będą dostępne od dnia 18.01.2021 r., od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 12:00 w wejściu głównym do budynku Urzędu (od ulicy Bydgoskiej).
Podaj właściwy PESEL lub NIP pracownika
-
Jako płatnik (pracodawca) masz obowiązek podać w formularzu podatkowym poprawny PESEL lub NIP podatnika (pracownika).
-
Pozwoli to na szybką identyfikację podatnika przez urząd skarbowy i umożliwi mu wywiązanie się z obowiązków podatkowych.
-
Dzięki temu Twój pracownik będzie mógł między innymi skorzystać z usługi Twój e-PIT i rozliczyć podatek dochodowy łatwo bez wychodzenia z domu.
Wypełniasz PIT dla pracownika - wpisz poprawny PESEL lub NIP
Płatnik (pracodawca) ma obowiązek wpisać w formularzu prawidłowy NIP lub PESEL podatnika (swojego pracownika). Błędem jest np. wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999). Brak właściwych danych w formularzu przekazanym do urzędu skarbowego uniemożliwi bądź utrudni podatnikowi (pracownikowi) wywiązanie się z obowiązków w PIT.
Prawidłowo wpisany NIP lub PESEL pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika (pracownika). Dzięki temu jego zeznanie podatkowe zostanie wygenerowane i udostępnienie w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl. Ponadto podatnik (pracownik) zaloguje się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP, złoży zeznanie podatkowe przy użyciu np. bezpłatnej aplikacji e-Deklaracje dostępnej na podatki.gov.pl, skorzysta z ulg i odliczeń, co może spowodować zwrot nadpłaty podatku.
Jeśli pracownik jest obcokrajowcem, wskaż mu jak uzyska PESEL lub NIP
Jeżeli pracownik jest cudzoziemcem i mieszka w Polsce, powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL.
Może złożyć wniosek o jego nadanie do organu właściwego (urząd gminy, urząd dzielnicy) wraz z dokumentami, które potwierdzają dane wskazane we wniosku.
Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL (dla cudzoziemca) jest:
-
organ gminy, właściwy dla miejsca zameldowania podatnika (pracownika),
-
organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy, jeśli podatnik (pracownik) nie może się zameldować,
-
Urząd Dzielnicy Warszawa - Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43) – w przypadku gdy podatnik (pracownik) jeszcze nie pracuje lub pracodawca ma siedzibę za granicą Polski.
Niezbędne informacje i wzór wniosku o nadanie PESEL są dostępne na portalu Gov.pl (link otwiera się w nowym oknie), również w języku angielskim i ukraińskim.
W przypadku odmowy podatnik (twój pracownik) może wystąpić o nadanie NIP. Wzór zgłoszenia identyfikacyjnego NIP-7 jest dostępny na podatki.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie)
Dodatkowe informacje na www.podatki.gov.pl/pit/dla-pracodawcy-platnika/ (link otwiera się w nowym oknie)
|
|
|
Informacja dotycząca szczepień przeciwko COVID-19
XXXII sesja Rady Miejskiej w Wyrzysku za nami
Życzenia z okazji Dnia Babci i Dziadka
Informacja o punktach szczepień w Gminie Wyrzysk
ZUS rozpoczął wysyłkę PIT
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę ok. 9,5 mln deklaracji podatkowych PIT za 2020 r. Formularze trafią do wszystkich, którzy w ubiegłym roku pobierali jakiekolwiek świadczenie z ZUS.
Co roku, na przełomie stycznia i lutego, ZUS rozpoczyna wysyłkę deklaracji PIT. Przed 1 marca wszyscy, którzy w ubiegłym roku, choćby jeden raz pobrali świadczenie z ZUS, otrzymają deklarację podatkową. Z ponad 9,5 mln wysyłanych deklaracji, ok. 8,3 mln otrzymają emeryci i renciści. Pozostałe formularze trafią m.in. do osób, które w ubiegłym roku pobierały zasiłki chorobowe, macierzyńskie, czy opiekuńcze. Na terenie Wielkopolski deklaracje PIT trafią do prawie 910 tys. klientów ZUS.
Co ważne, w tym roku, ZUS nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Takie osoby dostaną PIT 11A, a zwrot z tytułu nadpłaty podatku, otrzymają bezpośrednio z urzędu skarbowego – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce - Zwrot nadpłaty nastąpi w ciągu 45 dni od złożenia zeznania podatkowego.
Jeżeli świadczeniobiorca nie otrzymywał innych dochodów i nie korzysta z odliczeń, nie musi składać zeznania podatkowego PIT-37 lub PIT-36. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowuje wszystkim podatnikom zeznania podatkowe i udostępnia je w wersji elektronicznej w aplikacji e-Deklaracje dostępnej na stronie podatki.gov.pl. Natomiast świadczeniobiorcy, którzy chcą skorzystać z odliczeń od dochodu lub od podatku, mogą to zrobić w zeznaniu podatkowym PIT-37 lub PIT-36, które powinni złożyć do urzędu skarbowego do 30 kwietnia 2021 r.
Każdy emeryt i rencista może również przekazać 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Jeżeli jest to ta sama organizacja, co w roku ubiegłym, świadczeniobiorca nie musi składać żadnej dodatkowej dokumentacji w urzędzie skarbowym. Jeżeli jest to inna organizacja, należy wówczas złożyć w urzędzie skarbowym druk PIT-OP.
Osoby, które z jakiegoś powodu nie otrzymają deklaracji do końca lutego lub mają wątpliwości dotyczące otrzymanego formularza PIT, powinny skontaktować się z placówką ZUS, która wypłacała im świadczenie – dodaje Nowicka.
Oddział |
Liczba deklaracji PIT |
Poznań I |
235.371 |
Poznań II |
297.832 |
Piła |
103.326 |
Ostrów Wlkp. |
273.181 |
Suma |
909.710 |
Informacja o odbiorze plastiku
Odbiór plastiku zgodnie z harmonogramem dnia 27.01.2021 roku może nie zostać zrealizowany w całości. Prosimy o pozostawienie worków przed nieruchomościami do dnia 28.01.2021 roku.
Informujemy, że braki w dostawie i odbiorze worków zostaną uzupełnione w dniu jutrzejszym.
Ogłoszenie o naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
KOMUNIKAT
ZWROT PODATKU
AKCYZOWEGO DLA PRODUCENTÓW ROLNYCH W ROKU 2021.
W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce wirusa SARS-CoV-2, ograniczona jest możliwość osobistego załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim w Wyrzysku.
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego należy przesyłać na adres:
Urząd Miejski w Wyrzysku, ul. Bydgoska 29, 89-300 Wyrzysk
lub wrzucić w zaklejonej kopercie do skrzynki przed głównym wejściem do budynku Urzędu Miejskiego (wejście od ul. Bydgoskiej) w godzinach:
poniedziałki 7:30 – 16:20,
wtorki, środy 7:30 – 15:20,
czwartki, piątki 7:30 – 14:50.
Przed złożeniem wniosku, w przypadku pytań lub wątpliwości dot. powierzchni użytków rolnych proszę o kontakt telefoniczny pod numerem 67-286-41-20.
Obowiązkową pozycją do wypełnienia we wniosku jest ilość DJP za rok 2020.
Producenci, którzy chcą do wniosku załączyć kopię faktur potwierdzających zakup oleju napędowego muszą zgłosić się osobiście do siedziby urzędu wraz z oryginałami faktur do wglądu w celu umieszczenia stosownej adnotacji na oryginale faktur.
Osobiste załatwienie sprawy będzie możliwe w godzinach od 10:00 do 12:00. Wejście do urzędu będzie możliwe wyłącznie pojedynczo.
Osobiście można będzie stawić się tylko w ww. przypadku.
Burmistrz Wyrzyska
(-) Bogusława Jagodzińska
Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego - pobierz
Informacja dotycząca wyrzycania popiołu
Przypominamy, że zgodnie z Uchwałą Nr XXIV/228/2020 Rady Miejskiej w Wyrzysku z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wyrzysk, obowiązuje zakaz gromadzenia w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych gorącego popiołu. Przywołane przepisy stanowią obowiązujące w gminie prawo miejscowe, a ich naruszenie może skutkować nałożeniem kary grzywny. Wyrzucanie do pojemników gorącego popiołu, oprócz strat materialnych wynikających z uszkodzenia lub zniszczenia urządzeń do gromadzenia odpadów, stwarza również zagrożenie dla bezpieczeństwa mienia i zdrowia mieszkańców. Wobec powyższego apelujemy o świadome korzystanie z pojemników na odpady.
Dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest
Wyrzysk, 29.01.2021r.
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wyrzyska informuje, że wnioski o udzielenie dotacji ze środków budżetu Gminy Wyrzysk na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest na rok 2021 będzie można składać od 8 lutego br.
Dofinansowanie odbywać się będzie na podstawie uchwały nr XXXI/279/2020 Rady Miejskiej w Wyrzysku z dnia 23 grudnia 2020 r., w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu Gminy Wyrzysk na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest, kryteriów wyboru inwestycji do dofinansowania i sposobu jej rozliczania, której pełna treść znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wyrzysk w zakładce: Prawo / Uchwały Rady: kadencja 2018 – 2023.
z up. Burmistrza Wyrzyska
(-) Jacek Wiśniewski
Dofinansowanie kosztów wymiany starych systemów grzewczych na nowe proekologiczne
Wyrzysk, 29.01.2021r.
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wyrzyska informuje, że wnioski o udzielanie dotacji ze środków budżetu Gminy Wyrzysk na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza, polegających na wymianie starych systemów grzewczych na nowe proekologiczne na rok 2021 będzie można składać od 8 lutego br.
Dofinansowanie odbywać się będzie na podstawie uchwały nr XXXI/278/2020 Rady Miejskiej w Wyrzysku z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu Gminy Wyrzysk na realizację zadań polegających na wymianie źródeł ciepła na proekologiczne urządzenia grzewcze, której pełna treść znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wyrzysk w zakładce: Prawo / Uchwały Rady: kadencja 2018 – 2023.
z up. Burmistrza Wyrzyska
(-) Jacek Wiśniewski
WNIOSEK o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Wyrzysk na realizację zadań polegających na wymianie źródeł ciepła na proekologiczne urządzenia grzewcze - pobierz
Dofinansowanie części kosztów budowy przydomowej oczyszczalni ścieków
Wyrzysk, 29.01.2021r.
OGŁOSZENIE
Burmistrz Wyrzyska informuje, że wnioski o udzielanie dotacji ze środków budżetu Gminy Wyrzysk na dofinansowanie części kosztów budowy przydomowej oczyszczalni ścieków na rok 2021 będzie można składać od 8 lutego br.
Dofinansowanie odbywać się będzie na podstawie uchwały nr XXXI/277/2020 Rady Miejskiej w Wyrzysku z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji z budżetu Gminy Wyrzysk na realizację przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, kryteriów wyboru inwestycji do dofinansowania i sposobu jej rozliczania, której pełna treść znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wyrzysk w zakładce: Prawo / Uchwały Rady: kadencja 2018 – 2023.
z up. Burmistrza Wyrzyska
(-) Jacek Wiśniewski
Ułatwienie dostępu
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | dzień: 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dane kontaktowe
Urząd Miejski w Wyrzysku
ul. Bydgoska 29
89-300 Wyrzysk
Godziny urzędowania
Poniedziałek: 7.30 - 16.30
Wtorek-Środa: 7.30 - 15.30
Czwartek-Piątek: 7.30 - 15.00